Sfecla rosie si beneficiile ei

Sfecla rosie

 

Regn:                   Plantae

Increngatura:    Magnoliophyta (ruda cu magnolia?)

Clasa:                   Magnoliopsida            (chiar mai indeaproape!)

Ordin:                  Caryophyllales

Familie:               Amaranthaceae

Gen:                     Beta                             (deci e inca in evolutie…)

Specie:                Vulgaris                      (adica populara, de fiecare zi)

 

Nume binominal:  Beta vulgaris

 

Dr. Oz ne explica pe intelesul nostru de ce sucul de sfecla rosie imbunatateste circulatia sangelui: largeste arterele si permite sangelui sa circule mai bine. Pe langa antioxidanti, nitratii naturali pe care-i contine determina eliberarea unei molecule de  axid nitric ce actioneaza asupra arterelor, largindu-le si,astfel, scazand presiunea arteriala.

 

Pe langa faptul ca are un gust foarte bun, sfecla rosie este intr-adevar un aliment miraculos si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra. Cunoscuta inca din antichitate pentru

Sfecla rosie
Sfecla rosie

beneficiile ei asupra organismului, a fost si este folosita pentru prevenirea si in lupta contra multor boli. Indiferent de modul si forma in care o consumam – salate, sucuri,  piureuri sau coapta la cuptor – sfecla rosie aduce organismului un aport important de vitamine. Sfecla rosie se face remarcata prin continutul de vitamina C, magneziu, iod, calciu, fosfor, fier, antioxidanti, mangan, tot complexul de vitamina B, potasiu, vitamina A, cu alte cuvinte aduce organismului tot ce are nevoie.

Citeste si:  Convietuirea animalelor salbatice cu oamenii

Sucul de sfecla rosie este folosit cu succes in prevenirea accidentelor cardiovasculare, reglarea tranzitului intestinal, ameliorarea efectelor chimio si radioterapiei si are proprietati anticancerigene. De aceea este socotit un aliat puternic in lupta impotriva oricarei forme de cancer.

Cura cu suc de sfecla rosie scade semnificativ nivelul de colesterol si al trigliceridelor din sange, regleaza digestia, este un tratament puternic impotriva anemiei, trateaza infectiile urinare si regleaza apetitul.

Ultimele studii ale cercetatorilor de la Universitatea Exeter’s School of Sport and Health Science au descoperit ca sucul de sfecla rosie mareste substantial (~16%!) rezistenta musculaturii la efortul fizic indelungat astfel incat este recomandat a se folosi in alimentatia sportivilor sau a persoanelor care, prin natura muncii lor, depun un effort sustinut, timp indelungat.

De mentionat totusi ca, desi nu are efecte adverse, sucul de sfecla rosie trebuie consumat cu atentie de catre cei care au litiaza renala (pietre la rinichi), din cauza continutului mare de oxalati.

Salata de sfecla rosie este un remediu extraordinar impotriva racelilor, afectiunilor urinare, bronsitelor precum si in  detoxifierea organismului. Salata de sfecla rosie se poate prepara atat cruda, data pe razatoare sau taiata cubulete cat si fiarta in coaja, curatata si data pe razatoare. Sfecla se poate combina si cu morcov, mar, hrean, telina, amestecate cu ulei de masline, sare si pentru cine doreste otet de mere cu miere.

Pentru doritorii de dulciuri, exista varianta de a amesteca sucul, pe langa morcov, cu lamaie, mar, portocala si chiar putin ananas!

Dr. Oz ne da chiar si o reteta, pentru a consuma cu mai mare placere sucul de sfecla rosie: se amesteca sucul cu afine si miere de albine si se pune in vase pentru inghetata pe bat iar apoi se lasa in congelator pana la solidificare.

Citeste si:  Jocurile preferate

Cu ajutorul sfeclei se trateaza si previne cu success o serie de boli precum: leucemia, cancerul, diabetul, hepatita cronica, cancerul de colon, hipertensiunea arteriala, gastrita, anemia, bolile renale, infectiile urinare, ateroscleroza, varice.

 

O curiozitate: este printre primele locuri intre legume datorita continutului de iod.

 

Un ultim avantaj al consumului de sfecla rosie, care va fi apreciat in primul rand de catre doamne: nu ingrasa! Are foarte putine calorii: 75 – la o cana de 170 g.!

 

Leave a Reply