Benzină de la supermarket. Extensia care întăreşte businessul
Ce au în comun un hipermarket şi o benzinărie?
Dacă iniţial, asocierea între un hipermarket şi alimentarea cu carburant părea desprinsă din filmele americane din anii ’80, până la urmă, consumatorii s-au lăsat convinşi că o astfel de diversificare a ofertei nu e lipsită de rost. „Dacă 90% dintre clienţii tăi vin la tine cu maşina, alimentarea cu benzină poate fi o extensie firească.
Miza retailerilor secolului în care trăim este convenienţa: preţuri cât mai mici, dar şi economie de timp pentru clienţi. De altfel, marii retaileri vând produse şi servicii extrem de diverse în pieţe mai dezvoltate, tot mizând pe convenienţă: nu doar benzină, ci şi produse financiare sau vacanţe”, explică specialiştii Storience. Un astfel de exemplu este Carrefour, care în ultimii ani a decis să investească pe piaţa carburanţilor. Reclama este destul de agresivă, dar în nota cunoscută: cele mai mici preţuri, doar azi.
Chiar dacă cifrele noii afaceri sunt ţinute la secret, faptul că retailerul s-a oprit la o singură staţie – cea din Militari – spune multe. Benzinăria a fost deschisă în 2002, a trecut prin boom şi mai apoi prin criză, iar în prezent comercializează două tipuri de carburanţi, respectiv Super Euro 95 şi Motorină Euro 5. Produsele sunt achiziţionate de la Rompetrol. Spre deosebire de alte benzinării, care au program non-stop, cea de la Carrefour funcţionează doar de la 8.00 la 22.00.