Obiceiuri proaste, bune sau nu?

 Anumite obiceiuri proaste pot fi de fapt o parte importantă a unui stil de viață sănătos.

În zilele noastre se pare că toată lumea își lasă viciile. Atât mișcările de bunăstare, cât și cele de auto-îmbunătățire au declanșat o cultură a tentațiilor, cum ar fi zilele de înșelăciune, zahărul sau îmbrățișarea sobrietății. Dar este, de asemenea, posibil să exagerați cu autocontrolul – ceva ce necesită întreținerea menținerii – și să vă riscați sănătatea în acest proces. Iată ce trebuie să știți despre obținerea unui echilibru corect.

 

Originea viciilor

Deși nu știm încă dacă viciile sunt o nevoie biologică înnăscută, oamenii le confruntă, cu succes sau nu, de secole. „Am fost întotdeauna atrași de„ fructul interzis ”, indiferent dacă este vorba de sex, băut sau desert”, spune Dara Bushman, PsyD, psiholog clinician autorizat în Pembroke Pines, Florida. „Și cu cât simți mai multă vinovăție sau rușine în jurul acelei activități interzise, ​​cu atât este mai probabil să o faci.” Cercetările de la Universitatea Northwestern au descoperit că vinovăția crește de fapt sentimentele de dorință și plăcere din creier, făcând tentațiile și mai atrăgătoare.

 

Alte vicii ar putea fi datorate chimiei creierului. Luați zahăr: acum mii de ani, vânătorii-culegători se bazau pe lucrurile dulci, precum cele găsite în fructe de pădure, pentru energie și, în cele din urmă, pentru supraviețuire. „Creierele noastre au evoluat pentru a recompensa oamenii atunci când au găsit zahăr – a fost diferența dintre viață și moarte”, spune Marco Palma, dr. Un cercetător care studiază autocontrolul la Texas A&M University. „Am evoluat atât de repede în ultimii 100 de ani încât creierul nostru nu a ajuns din urmă, așa că nu este de mirare că atunci când mâncăm zahăr, acesta luminează în continuare centrul de recompensă al creierului.”

Citeste si:  Vine Mos Nicolae

 

Viciile care lucrează prea mult nu au un fundal evolutiv – ar fi putut fi de fapt dăunătoare supraviețuirii – dar ar fi putut fi preluate din mediul nostru sau consolidate prin indicii sociale, spune Bushman. De exemplu, dacă lucrați într-o industrie care recompensează noaptea târziu la birou, șeful sau colegii de muncă ar putea să vă laude sau să vă promoveze, însușind în continuare ideea că arderea uleiului de la miezul nopții este utilă și valoroasă. Psihologic, începi să cauți și să justifici acel comportament.

Supraîncărcare de autocontrol

 

Dacă observați aceste stegulețe roșii, este posibil să trebuiască să formați din nou.

 

  1. Iritabilitate sau schimbări de dispoziție

În unele cazuri, emoțiile negative sunt semne că ieși prea repede din poartă. Reduceți-vă o slăbiciune sau abordați un obicei la rând dacă faceți multitasking pentru a menține un nivel sănătos de motivație, spune Palma.

 

  1. Simțind că „trebuie”

Acest lucru ar putea însemna că vă canalizați voința în locuri pe care nu este necesar să le doriți, spune Uziel. Evaluează dacă deciziile tale sunt cu adevărat importante pentru tine, mai degrabă decât să te străduiești ca autocontrolul să câștige aprobarea celorlalți.

 

  1. Izolându-te

Încercarea de a scăpa de oameni pentru că nu se mai „potrivesc” noilor tale obiceiuri nu este întotdeauna grozavă. Dacă autocontrolul dvs. este orientat către comportamente sănătoase – dar nu extreme – cum ar fi să mâncați bine și să faceți suficient exercițiu, merită să căutați noi cercuri în care oamenii să vă poată aprecia eforturile, spune Dalcourt.

 

  1. Biomarkerii dvs. sunt opriți
Citeste si:  Despre femei

Accentuând prea mult despre forța de voință poate apărea asupra sângelui, spune Dalcourt. Dacă nivelurile de proteine ​​C reactive, cortizol și insulină sunt ridicate, poate doriți să aruncați o privire asupra stilului dvs. de viață și a nivelurilor de stres pentru a vedea unde trebuie să vă retrageți.

Suprasolicitarea poate fi explicată și în acest fel. „Mediile noastre și modul în care oamenii răspund la noi și obiectivele noastre pot avea un impact mare asupra deciziilor pe care le luăm”, spune Michol Dalcourt, fondator și director al Institutului de Mișcare și membru al Comitetului consultativ pentru sănătatea Equinox. „Așadar, dacă oamenii din cercul dvs. lucrează în mod constant, probabil că veți face același lucru. Și atunci poate vor admira cât de mult te împingi, așa că vei continua să faci asta. Dacă ne înconjurăm de indivizi care susțin și laudă aceste obiceiuri, ne vom lipi, în general, chiar și atunci când sunt nesănătoși. ”

About author View all posts

Relu Relu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *